Audzēkņi mācās saskatīt apkārtējā vidē gan izcilo un iedvesmojošo, ergonomisko, priekšmetu un detaļu, reklāmu nozīmi, gan nekorekto, ačgārno, nosaukt to vārdos, analizēt, pamatot, viņuprāt, nepieciešamās izmaiņas. Šeit noderīgs gan vērtējošais, analītiskais, gan radošais darbs. Izmantojam tradicionālos (kartons, papīrs, drukātie materiāli, formveides un dabas materiāli) un netradicionālos materiālus (plēves u.c. sintētiskie materiāli, sadzīves priekšmetu daļas un detaļas).
Dizains ir priekšmetu un vides mākslinieciskā projektēšana, arī konstruēšana. Tam ir trīs funkcijas – estētiski simboliskā, tehniskā un praktiskā. Patiesībā ar dizaina izpausmēm un daudzveidību mēs sastopamies ik uz soļa – paņemot rokās pildspalvu, tējas tasīti, tverot durvju rokturi, uzlūkojot reklāmas… dizaina daudzveidība ir milzīga, tāpat kā tā loma cilvēka dzīvē – agrāk un tagad.
20.gs. 80-tajos gados rūpnieciskā dizaina pārstāvis Dīters Rāms par pasaules stāvokli visapkārt izteicās: “Nesaprotamu formu sajukums, krāsa un trokšņi”. Tā kā labu dizainu nevar bezgalīgi izmērīt, Dīters noteica 10 pašus svarīgākos principus jeb 10 laba dizaina pazīmes.
Labs dizains ir jauns.
Labs dizains produktu padara viegli lietojamu.
Labs dizains ir skaists.
Labs dizains padara produktu sakarīgu.
Labs dizains ir neuzbāzīgs.
Labs dizains ir godīgs.
Labs dizains ir ilgtspējīgs.
Labam dizainam katra sīkākā detaļa ir svarīga.
Labs dizains ir ieinteresēts apkārtējā vidē.
Labs dizains ir dizains, cik maz vien iespējams.
Mūsdienās gan formas, gan grafisko dizainu saprast un apgūt vēlas daudzi. Diemžēl daudziem ir vāja un/vai greiza izpratne par to, kas vispār ir dizains – dažreiz ir sajūta, ka katrs trešais Latvijā sevi sauc par mākslinieku, dizaineri…lai mūsu skolas audzēņi izprastu minēto desmit principu jēgu un dizaina nozīmi, neapmaldītos mūsdienu dizaina un antidizina vidē, kompozīcijas ietvarā piedāvājam veikt arī mācību uzdevumus “Dizaina pamatos”.
Dizaina, scenogrāfijas darbi plašāk apskatāmi sadaļā Māksla – Galerijas – Foto.